(5kB) (9kB) (22kB) (24kB) (44kB) (21kB) (8kB) (12kB) (9kB)


Najczesciej zadawane pytania:



WYSYŁKI



PYTANIE: Czy kupujac na kilku aukcjach za wysylke place tylko 1 raz?

ODPOWIEDZ: Tak, niezaleznie od ilosci zamówionych przedmiotów za wysylke placi sie tylko 1 raz.


PYTANIE: Kupilem na kilku aukcjach, ale na kazdej stronie podano inny koszt wysylki, ile mam wplacic za wysylke?

ODPOWIEDZ: Wplaca sie zawsze jedna, najwyzsza podana kwote, niezaleznie od ilosci zakupionych przedmiotów.


PYTANIE: Jaki jest orientacyjny sredni termin zapakowania i wysylania oplaconego towaru?

ODPOWIEDZ: ZWYKLE - pakowanie i wysylka towaru odbywa sie zbiorczo co 1-2 tygodnie (w przypadku roslin ktorych pakowanie jest bardzo czaso i pracochlonne - podczas zimy zwykle nie czesciej niz co 2 tygodnie - czyli 14 dni roboczych). Dodatkowo - nalezy brac pod uwage, ze rosliny cieplolubne nie sa wysylane podczas temperatur, ktore moga zagrazac ich zyciu (po zamowieniu takich roslin nalezy cierpliwie czekac do ocieplenia). Zwykle termin dostarczenia na poczte zamowionych nasion od dnia zaksiegowania wplaty wynosi ok 5 - 7 dni roboczych (maksymalnie ok 10-14 dni w przypadku nasion i ok 14-21 dni w przypadku roslin których pakowanie jest bardziej pracochlonne i zabiera wiecej czasu. Prosze jednak zwrocic uwage na fakt, ze jesli nie ma w danym tygodniu mozliwosci zapakowania towaru (np ze względu na pogodę) - wysylka jest przenoszona na kolejny okres (najczesciej dzieje sie tak z wysylkami wieloelementowymi, zawierajacymi duzo opakowan nasion lub roslin lub wtedy gdy jest duza kolejka lub akurat jestem na urlopie - wtedy sama wysylka moze sie jeszcze bardziej opoznic). Poniewaz poczta potrafi doreczac przesylki priorytetowe nawet 7-14 dni dlatego nie ma sensu niepokoic sie wczesniej niz po 3-4 tygodniach od wplaty. UWAGA! prosze nie pytac o to czy "juz wyslalem" szybciej niz po 3 tygodniach od wplaty. Czesto pytania o wysylke pojawiaja sie po 1-3 dniach od wplaty - jest to zupelnie bezcelowe (powoduje dalsze opoznienie wysylki) - a jedynym efektem jest to ze odsylam wtedy link do powyzszego opisu. Najczesciej jednak wysylki sa realizowane znacznie szybciej, jednak jesli nie potrafisz zaakceptowac ewentualnego oczekiwania - to prosze nie kupuj u mnie. Ogrodnictwo to jak mowie - sztuka przede wszystkim cierpliwosci.


PYTANIE: Wplate zrobilam/zrobilem juz bardzo dawno (ponad 14 dni temu) a przesylki ciagle nie ma, co powinnam/powinienem zrobic w tej sytuacji?

ODPOWIEDZ: Prosze odczekac co najmniej 14-21 dni od wplaty (za nasiona) i 31 dni w przypadku roślin (jeśli zakupiono rosliny zima - prosze najpierw zastanowic sie czy przez ostatnie dni temperatury oscylowaly wokoł +5/+10 stopni. Ponizej tej wartosci nie wysylam niektorych wrazliwych gatunkow i nalezy czekac do dluzszego ocieplenia). Prosze tez pamietac, ze jesli zsumowac opoznienie w pakowaniu i opieszalosc poczty - to moze z tego wyjsc nawet 3 tygodnie. Zatem jesli minelo 3-4 tygodnie od wplaty a przesylki nie doreczono - to prosze skontaktowac sie z nami celem wyjasnienia sytuacji. W przypadku braku naszego odzewu na email prosimy o kontakt telefoniczny (emaile czasami nie dochodza wiec telefon jest najbezpieczniejszy). Kilka razy w roku jestem niedostepny przez ok tydzien (w tym czasie nie odpowiadam na emaile i nie odbieram telefonu, informacje o urlopie zawsze podaje na "stronie o mnie". Nie nalezy sie tym przejmowac, po powrocie zawsze odpowiadam na wszystkie emaile.



PYTANIE CZY OTRZYMALEM WPLATE



PYTANIE: Dzis zrobilem/zrobilam wplate, ale nie jestem pewna czy ja otrzymaliscie, co teraz?

ODPOWIEDZ: Nalezy przede wszystkim sprawdzic poprawnosc wpisanego numeru konta (wykonujac przelew zarowno elektronyczny jak i w banku czy na poczcie - zawsze dysponujemy potwierdzeniem "do wgladu". Jesli numer wpisany przez nas (widoczny na posiadanym przez nas potwierdzeniu) zgadza sie z numerem podanym na aukcji w ktorej brali Panstwo udzial to oznacza ze musze otrzymac wplate i nie ma najmniejszego sensu pytać o to czy ją otrzymałem. Jedynym efektem tego pytania bedzie dluzsze oczekiwanie na wysylke, bowiem trzeba zamiast pakowania - odpowiadac na zbedne pytania.


PYTANIE: Czy mozecie sprawdzic czy otrzymaliscie moja wplate? Czy wysylacie informacje o wysylce?

ODPOWIEDZ: Nie, sprawdzanie wplat odbywa sie zbiorczo. Wysylki rowniez odbywaja sie zbiorczo co 1-2 tygodnie. Oddzielne sprawdzanie wplaty i wysylanie informacji o wysylce nie jest praktykowane gdyz podnioslo by koszty wysylki (musialbym zatrudnic kogos tylko do tej niepotrzebnej czynnosci).

PYTANIE: A co sie stanie jesli nie otrzymacie mojej wplaty?

ODPOWIEDZ: Wtedy (po 7 lub 14 dniach od zakonczenia aukcji) wystepuje o zwrot prowizji, kupujacy otrzymuje stosownego emaila i w razie czego zawsze mozna "odkrecic sytuacje" (jesli zrobiono wplate nalezy sie ze mna skontaktowac celem wyjasnienia sprawy - w sporadycznych przypadkach - np w przypadku zlego podpisania wplaty moze ona nie byc rozpoznana).

REKLAMACJE


PYTANIE: Czy firma Oleander na zakupione nasiona i sadzonki udziela gwarancji? co sie stanie jesli nic mi nie wyrosnie lub wyslana sadzonka umrze?

ODPOWIEDZ: Kupujac odpowiednia (opisana w warunkach gwarancji na stronie) ilosc nasion lub kupujac sadzonke otrzymuje sie gwarancje wschodu podanej liczby roslin lub gwarancje dostarczenia zywej i zdrowej rosliny.


PYTANIE: Co musze zrobic aby reklamowac zakupione nasiona lub sadzonki?

ODPOWIEDZ: Jesli nasiona byly uprawiane zgodnie z instrukcja, jesli zakupiono odpowiednia - wymagana do uzyskania gwarancji ilosc to nalezy uszkodzone nasiona odeslac wraz z dokladnym opisem warunków uprawy na adres firmy Oleander. W przypadku mniejszych nasion które rozkladaja sie nie jest wymagane odsylanie nasion a jedynie opisanie warunkow uprawy.


PYTANIE: Czy jesli kupie mniej nasion niz ilosc potrzebna do otrzymania gwarancji i jesli nic mi nie wyrosnie to co wtedy?

ODPOWIEDZ: Nasiona w takim przypadku nie podlegaja wymianie. W kazdym jednak przypadku mozna skontaktowac sie z nami aby uzyskac fachowa porade i uniknac niepowodzen w przyszlosci. Jesli nie mozesz sie skontaktowac (sprawdz na "stronie o mnie" czy przypadkiem nie jestem na urlopie lub nie dzwonisz po godzinach pracy! telefony odbieram tylko w godzinach 10-18; nie pracuje w niedziele, natmiast w sobote prosze dzwonic tylko od 10-14;)




ZWROT WPŁATY

PYTANIE: Chcę zrezygnować z opłaconego już zamówienia, czy oddacie w całosci moja wpłatę?

ODPOWIEDZ: W przypadku całkowitej rezygnacji klienta z zamówienia ( i jego prosby o zwrot wpłaty) zwrot zostaje pomniejszony o 1 zł kosztu wykonania przelewu zwrotnego. Koszt ten zostaje odjęty od otrzymanej wpłaty. Zwrot nie jest pobierany w przypadku rezygnacji z zamowienia w terminie dłuższym niż 4 tygodnie od wpłaty. Inaczej rzecz ujmujac: jesli z naszej winy, lub z winy pogody uniemozliwiajacej wysylke oczekuja Panstwo dłuzej na wysylke niz 4 tygodnie - nie pobieramy kosztu wykonania przelewu zwrotnego.



PORADY OGRODNICZE



PYTANIE: Mam duzo pytan zwiazanych ze sprzedawanymi nasionami lub sadzonkami, w jaki sposób najlatwiej uzyskac odpowiedz?

ODPOWIEDZ: Zdecydowanie najlatwiej i najpewniej (najszybciej) uzyskac odpowiedz przez telefon 0501403068 (prosze dzwonic tylko 10-18, w czasie pracy w terenie lub podczas urlopu - mogę nie być dostępny, informację o urlopach umieszczam na stronie "o mnie" - jeśli nie mozesz sie dodzwonic - napisz pytanie na naszym forum ogrodniczym, ewentualnie - zostaw smsa lub napisz emaila i spokojnie czekaj na odpowiedz;). Mozna takze opisac sprawe na naszym forum lub w emailu. Nie prowadzimy natomiast porad przez gg (nie odpowiadam na wiadomosci zawierajace tylko slowo "witam", jesli chcesz ta droga zglosic reklamacje - napisz od razu pelnymi zdaniami o co chodzi, nie zapomnij podac swojego imienia i nazwiska oraz nicka - celem identyfikacji;)
UWAGA! porady prowadzimy tylko w odniesieniu do zakupionych u nas nasion i sadzonek!


PYTANIE: Czy wysylacie Panstwo instrukcje wysiewu nasion (uprawy sadzonki)?

ODPOWIEDZ: Tak, oprócz nasion i sadzonek klient otrzymuje wydrukowana ogolna instrukcje wysiewu (lub instrukcje postepowania z sadzonka uprawy). Dzieki tej instrukcji mozna wysiac dowolne nasiona (takze te w niej niewymienione).

KTO NIE POWINIEN KUPOWAC NASION I SADZONEK W OLEANDER



PYTANIE: Czy to mozliwe abyscie odradzali komus zakup?

ODPOWIEDZ:Tak, to mozliwe. Osoby ktore wszystko wiedza najlepiej (nie czytaja opisow, nie stosuja regulaminow - bo "po co?". Naleza do "tzw grupy "pieniaczy" gotowych wydzwaniac po 50 razy (mimo ze na stronie "o mnie" i w autoresponderze emailowym oraz na sekretarce telefonu wyraznie okreslono ze wlasnie jestem na urlopie:). Uwazaja ze przesylka powinna byc doreczona na drugi dzien, bo "kolezanka Goz;dzikowej" tak kupila z firmy "x" nie powinny kupowac niczego w Oleander. Opieramy swoja dzialalnosc na pasji, ktorej skladnikiem jest pokora, cierpliwosc i wyrozumialosc. Zarowno same rosliny sa czasami nie w pelni "mierzalne" jak i inne sprawy (np dzialanie poczty - trudne do przewidzenia) Dlatego - tego samego (wyrozumialosci i elastycznosci) oczekuje od klientow. Jesli Twoim sposobem bycia jest pisanie 10 takich samych emaili pod rzad (bo przeciez moge "nie zauwazyc", dzwonienie o 21 w niedziele w bardzo waznej sprawie (bo wlasnie kupiles nasionko) to przepraszam, ale lepiej kupuj u konkurencji;) Szanujmy siebie nawzajem:)) Wszyscy gotowi akceptowac powyzsze informacje - sa bardzo mile widziani i na pewno sie nie rozczaruja.