(5kB) (9kB) (22kB) (24kB) (44kB) (21kB) (8kB) (12kB) (9kB)



Gwarancja na wysyłane nasiona

Aby otrzymać gwarancję należy zakupić odpowiednią ilość nasion danego rodzaju. Gwarancja jest traktowana przez nas jak umowa w której kupujący zobowiązuje się do przestrzegania warunków uprawy opisanych w dostarczanej instrukcji, a sprzedający w razie niepowodzenia uprawy przy zachowaniu przez kupującego opisanych warunków uprawy oraz po odesłaniu przez kupującego uszkodzonych nasion gwarantuje mu w przypadku nie uzyskania 1 rośliny - wymianę nasion.

Większość kupujących nie ma dużego doświadczenia w uprawianiu roślin z nasion. Dlatego - określając minimalną liczbę nasion potrzebnych aby uzyskać 1 roślinę kierowaliśmy się nie laboratoryjną kiełkowalnością, ale najgorszą możliwą prognozą wschodów. Większość sprzedawanych nasion ma kiełkowalność na poziomie 30-90% jednak częste błędy w uprawie sprawiają że trudno jest otrzymać wiele roślin z małej ilości nasion. Dlatego zalecamy zakup większej ilości nasion w celu wykluczenia niepowodzeń.

Ustala się zatem minimalną ilość nasion przy której udzielamy gwarancji - na poziomie 10 zestawów (niezależnie od ilości nasion wewnątrz zestawu). Powyższe obowiązuje w odniesieniu zarówno do małych (rozkładających się) nasion, których nie można odesłać do nas jak i dużych (nierozkładających się łatwo) nasion, które należy odesłać do sprzedawcy,.

Gwarancja na wysyłane sadzonki

Wszystkie wysyłane sadzonki posiadają gwarancję sprzedawcy. Firma Oleander gwarantuje dostarczenie żywych i zdrowych roślin. W okresie jesienno zimowym część wysyłanych roślin jest bezlistna. Gwarancja na rośliny bezlistne 30 dni - podczas których rośliny powinny zacząć przzyrastać. Klient który zauważy po dostarczeniu roślin niepokojące go objawy powinien sprawę niezwłocznie zgłosić emailowo lub telefonicznie. W przypadku obumarcia roślin ulistnionych w trakcie transportu lub w czasie 10 dni od daty dostarczenia (w przypadku bezlistnych do 30 dni) rośliny podlegają wymianie (uszkodzoną roślinę należy sfotografować a na prośbę sprzedawcy - odesłać). Odmowa odesłania rośliny (lub nasion nie rozkładających się) a także uprawa niezgodna z dostarczoną instrukcją (oraz odmowa klienta udzielania odpowiedzi sprzedawcy - na pytania o warunki uprawy) powoduje utratę gwarancji.

Reklamacja


Podstawą uznania reklamacji jest zakup ilości gwarantowanej (jak opisano wyżej), odesłanie uszkodzonych nasion lub sadzonek które były uprawiane zgodnie z instrukcją. Na podstawie powyższych sprzedawca wysyła do kupującego (na swój koszt) nasiona gwarantowane.

Utrata lub brak gwarancji


Jeśli zakup nie obejmuje ilości gwarantowanej, lub pomimo zakupu ilości gwarantowanej sprzedający stwierdzi że kupujący nie stosował instrukcji. Utratę gwarancji powoduje także odmowa udzielania odpowiedzi na pytania o warunki uprawy u klienta lub odmowa odesłania nasion (szczególnie dotyczy to dużych nasion które nie rozkłądają się).