Szukaj

SPRAWDZENIE STANU REALIZACJI ZAMÓWIENIA

Tutaj możesz na bieżąco sprawdzić status realizacji zamówienia:

  Jeśli podczas zamówienia założyłeś konto - status sprawdzisz po zalogowaniu się.
Jeśli nie zakładałeś konta - sprawdź bez logowania stan realizacji zamówienia.

NUMER KONTA DO WPŁATY i INNE SPOSOBY PŁATNOŚCI
 

1. Dane konieczne do wykonania płatności z góry za zamówione produkty:

Oleander Dominik Nikelski
Ul. Zielona 19 E/6
81-113 Gdynia

a) sposób płatności - (przelew) nr konta bankowego:

MBANK 96 1140 2004 0000 3302 3860 1222

 

Wykonując płatność należy pamiętać o podaniu w tytule przelewu numeru zamówienia oraz numeru klienta

 

b) płatność przy pomocy karty kredytowej lub bezpośrednio z innego dowolnego konta bankowego następuje po przekierowaniu do systemu przelewy24,

 

c) przelew przy pomocy PAYPAL dane odbiorcy: biuro malpa oleander.pl

 

2. Klienci którzy dokonali wcześniej przynajmniej 1 zamówienia mogą wybrać opłacanie zamówienia przy odbiorze. Minimalna wartość zamówienia realizowanego za pobraniem wynosi 30 zł + koszt pobrania 20 zł.


UWAGA! Przesyłki opłacane za pobraniem (przy odbiorze) wysyłamy TYLKO i WYŁĄCZNIE do klientów którzy dokonywali już u nas wcześniej zakupy. Jest to podyktowane dużą ilością zamówień składanych przez nowych klientów które były zadeklarowane jako opłacane za pobraniem a następnie nie odbieranych co narażało nas na straty finansowe. W związku z tym nie ma możliwości wysyłki opłacanej przy odbiorze do nowego klienta.

 
KOSZTY WYSYŁKI

 

3) WYSYŁKI KRAJOWE:
zamówienie samych nasion po wpłacie na konto z góry: 6 zł (niezależne od ilości nasion)
 zamówienie samych sadzonek lub sadzonek i nasion po wpłacie na konto z góry: 15 zł 
zamówienie nasion (i / lub) roślin za pobraniem: 20 zł (+minimalna wartość zamówienia 30 zł !!!).

 

4) WYSYŁKI ZAGRANICZNE (realizacja jedynie po pełnej wpłacie na konto):

zamówienie samych nasion po wpłacie na konto (niewielkie ilości - kilka opakowań) wysyłka zagraniczna - doręczenie na terenie UE - 10 zł

zamówienie samych nasion po wpłacie na konto (większe ilości) wysyłka zagraniczna - doręczenie na terenie UE - 15 zł

zamówienie kilku roślin - wysyłka zagraniczna - doręczenie na terenie UE 30-90 zł, wysyłka poza UE (proszę o kontakt w obu przypadkach - po wykonaniu zamówienia -  celem ustalenia kosztu).

5. Nie ma ograniczenia co do kwoty minimalnego zamówienia realizowanego po wpłacie na konto.

 

SPOSOBY WYSYŁKI

 

6. Wysyłka standardowo odbywa się w imieniu kupującego za pośrednictwem Poczty Polskiej.  Istnieje możliwość wysyłki kurierem oraz wysyłki poza kolejnością (koszt średniej paczki to 50-100 zł), opcja dostępna jedynie po pełnej wpłacie na konto, po uzgodnieniu ze sklepem Oleander. W sytuacjach wyższej konieczności na wyraźne życzenie klienta (nie zalecane ze względu na koszty, problemy z odbiorem, liczne przypadki uszkodzeń przesyłek przez firmy kurierskie, możliwych znacznych opóźnień etc).

 

Towar do wysyłki jest odpowiednio (starannie) opakowany i zabezpieczony. Listy z nasionami pakujemy do specjalnych kopert z powietrzem, natomiast sadzonki są zapakowane w wysokiej jakości karton oklejony taśmą tak aby nie było możliwościu szkodzenia paczki oraz roślin podczas transportu.



7. Składając kilka zamówień (np w odstępstwie godziny) za wysyłkę płacisz tylko 1 raz. Wpłaca się zawsze  jedną, najwyższą podaną kwotę wysyłki, niezależnie od ilości zakupionych przedmiotów i ilości zamówień dokonanych tego samego dnia.  Opłaty za opakowanie i wysyłkę są wliczone w całkowity koszt towaru. Zalecamy zakup kilku produktów w jednym koszyku by uniknąć powielania kosztów transportu. Nie możemy bezpośrednio grupować dwóch osobnych zamówień do jednego zamówienia dlatego koszty wysyłki są doliczane do każdego zamówienia osobno. Wykonując wpłatę proszę ją ewentualnie skorygować w przypadku wielokrotnego naliczenia kosztu wysyłki.

 

TERMINY WYSYŁEK


8. Pakowanie i wysyłka towaru nie odbywa się od ręki, ale zbiorczo w podanych niżej terminach:

 
W przypadku roślin, których pakowanie jest bardzo czaso i pracochłonne oraz podczas zimy zwykle pakowanie nasion i roślin następuje co 1-2 tygodnie. Rośliny ciepłolubne nie są wysyłane podczas temperatur, które mogą zagrażać ich życiu (po zamówieniu takich roślin należy cierpliwie czekać do ocieplenia). Poza okresem zimowym zwykle termin dostarczenia na poczte zamówionych nasion od dnia zaksięgowania wpłaty wynosi do 6 dni roboczych, natomiast roślin - do 14 dni roboczych. Księgowanie wpłat odbywa się zbiorczo co kilka dni. Po zaksięgowaniu Państwa wpłaty zmieni się status zamówienia z "oczekiwanie na płatność" na "płatność zaakceptowana" i od tego momentu należy liczyć podane wcześniej terminy. W dniu wysyłki status zostanie zmieniony na "wysłano" o czym zostaną Państwo powiadomieni. Poczta doręcza przesyłki po ok 2-3 dniach od momentu ich nadania. 

Jeśli w danym tygodniu nie ma możliwości zapakowania towaru - wysyłka jest przenoszona na kolejny okres (najczęściej dzieje się tak z wysyłkami wieloelementowymi, zawierającymi dużo opakowań nasion lub roślin lub wtedy, gdy jest duża kolejka lub akurat jest sezon urlopowy - wtedy sama wysyłka może się jeszcze bardziej opóźnić). Ponieważ poczta potrafi doręczać przesyłki priorytetowe nawet 7-14 dni dlatego nie ma sensu niepokoić się wcześniej niz po 3-4 tygodniach od wpłaty.

 

PYTANIA O WYSYŁKĘ i WPŁATĘ 

 

9. Proszę nie pytać o to czy "już wysłano" i "czy otrzymałem wpłatę" przed upływem 3 tygodni od wpłaty.  Pytania pojawiające się po 1-3 dniach od wpłaty - powodują dalsze opóźnienie wysyłki - a jedynym efektem jest to że odsyłamy jest link do powyższego opisu. Najczęściej jednak przesyłki są doręczane znacznie szybciej niż podane maksimum 2-3 tygodnie, jednak jeśli nie mogą Państwo zaakceptować ewentualnego oczekiwania - to proszę nie kupować u mnie. Ogrodnictwo to - sztuka przede wszystkim cierpliwości. 

10. W przypadku nieuzasadnionego niskimi temperaturami braku przesyłki po upływie 3 - 4 tygodni bardzo proszę o kontakt w postaci wiadomości email na biuro (małpa) oleander.pl lub telefoniecznie pod numerem telefonu 0501403068 (może być sms) celem wyjaśnienia przyczyn oczekiwania. Kontaktując się pamiętaj o podaniu numeru zamówienia oraz terminu przekazania zamówienia i wykonania wpłaty. 

11. Potwierdzamy otrzymanie wpłaty i jej zaksięgowanie. Odczytanie (otrzymanie) wpłaty powoduje zmianę statusu Państwa przesyłki (w ramach konta Oleander) oraz wysłanie emaila o otrzymaniu wpłaty na podany przez Państwa adres email. Zmiana statusu nie oznacza automatycznej wysyłki, wysyłka następuje w terminach podanych wyżej licząc od dnia zaksięgowania wpłaty! W przypadku braku wpłaty po upływie 14 dni od zakupu, kupujacy otrzymuje emaila z przypomnieniem lub anulacją zamówienia (jesli wykonano wpłatę a mimo to otrzymają Państwo przypomnienie lub zamówienie zostanie anulowane, to należy się z nami skontaktować celem wyjasnienia sprawy - w sporadycznych przypadkach - np w przypadku złego podpisania wpłaty moze ona nie być rozpoznana). 

12. W okresach gdy występuje duża ilość zamówień - nie wysyłamy oddzielnej informacji o wysłanej przesyłce. Najczęściej zamówienia wysyłamy w poniedziałek (we wtorek lub środę są u klienta). Zimą wysyłki są uzależnione od pogody (podczas mrozów nie wysyłamy roślin ciepłolubnych). Wszelkie zamówione rośliny ciepłolubne są wysyłane dopiero po ustabilizowaniu się temperatur na odpowiednim poziomie (tzn średniodobowo powyżej 0, +5 lub +15 - zależnie od wymagań danego gatunku). 

 

GWARANCJA i REKLAMACJE

13. Udzielamy pełnej gwarancji i bierzemy pełną odpowiedzialność za wysyłane do Państwa sadzonki roślin. Termin gwarancji wynosi 3 dni od dnia otrzymania roślin. Krótki termin gwraancji jest podyktowany wielką inwencją kupujących w nieodpowiednim traktowaniu roślin. Jeśli zdarzy się że otrzymana roślina jest uszkodzona to należy bezzwłocznie skontaktować się z nami. Ewentualne reklamacje roślin proszę w miarę możliwości przekazywać od razu po dostawie. Ze względu na różne warunki uprawy oraz wysoki stopień skomplikowania uprawy niektórych nasion - nie udzielamy gwarancji na sprzedawane nasiona egzotyczne niezależnie od zakupionej ilości. Kierując się jednak dobrem klienta prosimy o kontakt w przypadku znacznego niepowodzenia uprawy zakupionych u nas nasion. Postaramy się wraz z Państwem ustalić co było przyczyną niepowodzenia. Jeśli uda się to zrobić to najczęściej proponujemy powtórne wysłanie nasion.

Szczegóły dotyczące gwarancji i rękojmi są opisane w zakładce GWARANCJA na stronie głównej sklepu.

14. Zalecamy zakup co najmniej 10-100 szt nasion danego rodzaju (w przypadku małych nasion których jest zdecydowana większość) i 3-10 szt w przypadku dużych nasion. Zakup mniejszych ilości powoduje zmniejszenie szansy powodzenia uprawy. Niektóre rodzaje nasion mają naturalną kiełkowalność na poziomie do 5% w związku z tym wiele nasion w ramach szkółki wysiewa się nie na szt ale na kilogramy (w zależności od gatunku 1 kg nasion to 100-200.000 nasion!). Dlatego tak ważne jest aby nie psuć sobie przyjemności uprawy roślin zakupem 1 nasiona a dostosować ilość zakupionych nasion do warunków które posiadamy, do naszych umiejętności oraz do stopnia kiełkowalności nasion. Stąd kieruję do Pańsywa zalecenie aby unikać zakupu jedynie 1 szt nasion. Lepiej kupić mniej rodzajów ale więcej sztuk danego rodzaju. W każdym jednak przypadku można skontaktować się z nami, aby uzyskać fachową poradę i uniknąć niepowodzeń w przyszłości. 

15. Oprócz zamówionych sadzonek i nasion klient otrzymuje wydrukowaną ogólną instrukcję postępowania z rośliną i ogólną instrukcję wysiewu. Proszę pamiętać że szereg nasion kiełkuje z dużym opóźnieniem (niektóre nasiona nawet do 2 lat!) i często w różnych odstępach czasu. Bardzo ważne jest jednak aby przez cały okres poprzedzający kiełkowanie zapewnić nasionom odpowiednie (stabilne) warunki. Jest to możliwe dzięki stosowaniu informacji zawartych w instrukcji oraz dzięki pogłębieniu wiedzy z tego zakresu poprzez zdobycie ich dzięki np naszemu forum ogrodniczemu. Stosując naszą ogólną instrukcję można wysiać dowolne nasiona (także te niewymienione w instrukcji). 


KTO NIE POWINIEN KUPOWAC NASION I SADZONEK W OLEANDER


16)  Odradzamy zakup osobom które nie mogą poczekać na przesyłkę. Ponadto osoby, które nie czytają opisów, nie stosują regulaminów a także są gotowe wydzwaniać po 10 razy (mimo, że na forum i w autoresponderze emailowym oraz na sekretarce telefonu wyraźnie określono, że właśnie jesteśmy na urlopie:), uważają, że przesyłka powinna być doręczona na drugi dzień, bo "koleżanka Goździkowej" tak kupiła z firmy "x" nie powinny kupować niczego w Oleander. Opieramy swoją działalność na pasji, której składnikiem jest pokora, cierpliwość i wyrozumiałość. Zarówno same rośliny są czasami nie w pełni "mierzalne" jak i inne sprawy (np. działanie poczty, utrudniająca wysyłki pogoda - trudne do przewidzenia). Dlatego - tego samego (wyrozumiałości i elastyczności) oczekujemy od klientów. Jeśli Twoim sposobem komunikacji jest pisanie 10 takich samych emaili pod rząd (bo przecież mogę "nie zauważyć", dzwonienie o 21 w niedzielę w bardzo ważnej sprawie - to przepraszam, ale lepiej kupuj gdzie indziej;) Szanujmy siebie nawzajem:)) Wszyscy gotowi akceptować powyższe informacje - są bardzo mile widziani i na pewno się nie rozczarują. 


KONTAKT TELEFONICZNY I PORADY OGRODNICZE

17) Kontakat telefoniczny pod nr 0501403068 jest możliwy tylko i wyłącznie w godzinach 10-18, od poniedziałku do piątku. Jeśli nie możesz się skontaktować (możliwe że jestem na urlopie lub nie dzwonisz w godzinach pracy!) UWAGA!!! Proszę nie dzwonić z telefonu o numerze zastrzeżonym, gdyż takie połączenie nie zostanie odebrane. Ponadto w czasie pracy w terenie mamy utudniony dostęp do telefonu. Informacje o urlopach umieszczamy na forum lub stronie o mnie (nie dotyczy okresów świątecznych). Jeśli nie możesz się dodzwonić - zostaw smsa lub napisz emaila i spokojnie czekaj na odpowiedź;). Jeśli potrzebujesz porady ogrodniczej polecamy najpierw poszukać gotowej odpowiedzi na naszym forum ogrodniczym lub tam opisać sprawę. Porady ogrodnicze (udzialamy jedynie drogą telefoniczną w godzinach pracy!) Udzielamy porad - tylko w odniesieniu do zakupionych u nas nasion i roślin. W sprawie porad dotyczących nie zakupionych u nas nasion i roślin proszę szukać porad na naszym forum ogrodniczym lub kontaktować się ze sprzedawcą Państwa nasion / roślin. 


ODBIÓR OSOBISTY i ZWIEDZANIE MINI OGRODU BOTANICZNEGO

18)  W chwili obecnej odbiór osobisty i zwiedzanie nie jest  możliwe. Poinformujemy Państwa natychmiast - gdy stan obecny ulegnie zmianie. 




Szukaj